Amelia Island bez euforie

Březnové aukce na Floridě ukázaly stále silnou poptávku, ale již bez jakékoli euforie, nejdražší vozy zůstaly neprodány.

Amelia Island nabídl tři dny aukcí, na kterých se objevily poměrně zajímavé vozy mimojiné i několika privátních kolekcí. Celková prodejní kvóta stále naznačuje silnou poptávku na trhu, u všech tří hlavních aukčních síni dosáhla od 78 do 89 % prodaných vozů ze všech dražených. Nicméně prodejní ceny v průměru zůstaly pod odhady a především nejdražší vozy s odhady od cca 10 mil. USD zůstaly všechny neprodané.

První den u Bonhams nenabízel žádné vyloženě atraktivní taháky, za zmínku z investičního pohledu stojí jen prodeje některých běžněji na trhu dostupných modelů, jako například Alfy Romeo Giulietty SS z roku 1961 za 84.700 USD (=77 % odhadu) nebo Lancie Aurelia B20 GT za 101.200 USD (=81 % odhadu).

Atraktivnější vozy byly nabízeny druhý den u Gooding and Co. Vůbec nejdražší na Floridě nabízený Jaguar XKSS z roku 1957 zůstal velmi těšně pod požadovanou reserve neprodán. Větší zájem byl o modernější vozy jako například Porsche 911 GT1 z roku 1998, či 911 GT3 RS 4.0 nebo o dvě Alfy Romeo 8C ještě o více než deset let mladší, ale také o tři BMW z 90. let a přelomu tisíciletí. Za zmínku nakonec z investičního pohledu stojí asi pouze raritní Lamborghini Jarama z roku 1972, jeden ze 177 vyrobených kusů, za 132.000 USD včetně prémie, tedy za pouhých 59 % poměrně vysokého odhadu.

Nejzajímavější nabídku vozů ale představila třetí aukční síň RM Sotheby's. Spektrum vozů i díky nabídce hned tří privátních kolekcí bylo opravdu pestré. Dvě nejdražší Ferrari s odhady kolem deseti milionů dolarů zůstala i zde neprodána. Přesto na atraktivní příležitosti k nákupu byla aukce RM nejzajímavější, o čemž svědčí nakonec 89 % prodaných vozů z jejich nabídky.

My jsem vytipovali hned pět atraktivních nákupů, za které stálo za to vydat vydražené částky. Mezi nimi hned dvojici Speedsterů z modelových řad Porsche 911. G model z roku 1989 byl prodán za 154.000 USD a model 964 (s Tiptronicem) z roku 1994 byl prodán za 104.500 USD, u obou vozů šlo o 77 % odhadu aukční síně. Dalším zajímavým a raritním Lamborghini byl model Islero z roku 1969 s původním interiérem z vepřové kůže. Dosáhl nakonec na výsledných 242.000 USD (=88 % odhadu).

Na závěr pak ještě zmíníme dva atraktivní nákupy z let padesátých. Kabriolet Aston Martin DB2 DHC ve Vantage specifikaci z roku 1953 byl s výslednými 346.500 USD prodán za 89 % velmi reálně nasazeného odhadu. A na závěr ještě jeden vůz za sedmimístnou sumu, Fiat 8V Supersonic ze stejnýho roku, kterých karosárna Ghia vyrobila pouhých 15 kusů byl prodán za 1.375.000 USD (=79 % odhadu).

Z našeho pohledu nám nám floridské aukce poměrně radost dělali, další Porsche 356 Speedster z roku 1958 atakovalo půlmilionovou dolaru hranici výslednými 473.000 USD a také Alfa Romeo 1900C SS od Zagata s výslednými 1.100.000 USD nás velmi potěšilo, která šla nakonec za 110 % odhadu. Proč nás potěšil zrovna tento vůz, stejně jako stručný report z Retro Classics ve Stuttgartu, si ještě necháme jako překvapení pro náš příští článek.

Text: BBI Classic Investments

Foto: RM Sotheby's, Gooding and Co.


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x