Arizona, pravých autíčkářů zóna

První ostřejší rozjezd letošního roku proběhl umírněně, nicméně celkově se dá hodnotit úspěšně. Prodeje všech hlavních aukčních síni přesáhly dokonce 85% hranici, což je rozhodně návrat k vyšší kvótě oproti minulým měsícům. Průměrná prodejní cena sice dosáhla "pouze" necelých 90 % střední odhadní hodnoty, ale vzhledem k opět ambiciózně nastaveným odhadům ani toto nenaznačuje nějaké ochlazení trhu. Přesto se v Arizoně dalo velmi výhodně pořídit hned několik úžasných pokladů!

I přestože kapitálové trhy napříč zeměkoulí korigují, první velké aukce letošního roku v Arizoně nenaznačují, že by tento negativní trend nakazil i trh s klasickými automobily. Prodejní kvóty jsou nejvyšší od srpnových aukcí v Pebble Beach, prodejní ceny v průměru sice pod středními odhadními hodnotami, ale to souvisí předvším se stále více šponovanými odhady aukčních síni.

My se v dnešním reportu zaměříme opět na ty nejzajímavější příležitosti k nákupu, které se v Arizoně naskytly.

Asi nejvíce atraktivních příležitostí se nám líbilo u aukční síně RM Sotheby's. Nákupem roku bychom označili koupi Ferrari 212 Inter Coupe z roku 1953 od karosárny Vignale za pouhých 1.100.000 USD. Bylo vyrobeno pouhých 26 kusů tohoto automobilu a u této značky pořídit takovouto raritu z 50. let u této nejprémiovější značky za 55 % střední odhadní hodnoty je v dnešní době doslova kráděž!

U RM stala i další kráděž roku v podobě BMW M1 z roku 1979 za pouhých 300.000 USD, čili 66,7 % střední odhadní hodnoty. BMW na přelomu 70. a 80. let vyrobilo pouze 399 kusů určených pro silniční provoz tohoto supersportu, který se už minimálně rok v podstatě nedal pořídit pod cca 10 mil. korun.

Posledním kouskem, o který bychom z našeho pohledu určitě bojovali byl Jaguar XK 120 FHC z roku 1952, který by pasoval do naší subkolekce nazvané "Mille Miglia", do které pořizujeme atraktivní vozy, které svého času jezdili tento nejslavnější závod. Jaguar těchto sportovních kupé z kraje 50. let vyrobil celkem 2.678 kusů a při konečné prodejní ceně 71.500 USD (=68 % střední odhadní hodnoty) šlo i zde o výborný nákup.

Z dalších se nám u RM zamlouvali cenově nákupy Mazdy Cosmo Sport za 82.500 USD (=66 % střední odhadní hodnoty), i zde bychom patrně ještě jeden příhoz zvážili či Intermeccanica Italia Spyder za 121.000 USD (=67 % střední odhadní hodnoty).

U ostatních aukčních síni se již tolik atraktivních příležitostí neobjevilo s výjimkou tří Porsche u Bonhams (1975 Porsche 911 Carrera Targa = 55.000 USD, 1962 Porsche 356 Carrera 2 GS = 627.000 USD a 1973 Porsche 911 Carrera RS = 525.000 USD), jejichž prodejní ceny by stály za pořízení do naší "Porsche" subkolekce. Od této značky se za výborné ceny prodali také 1993 Porsche 964 Jubi za 85.800 USD u Russo and Steel a 1989 Porsche 911 Speedster za 154.000 USD u RM, ale bohužel kvůli vyššímu DPH a clu pro vozy mladší 30 let by se jejich dovoz do Evropy nevyplatil, takže by z atraktivního nákupu nakonec nic nebylo.

Dobrou zprávou z tohoto segmentu pro nás byl prodej hned tří 356 Speedsterů za ceny od 295.000 USD (za vůz s motorem z Porsche 912) až po 368.500 USD. Což naznačuje, že náš před rokem pořízený Speedster již také velmi příjemně narostl na hodnotě.

Už teď se nemůžeme dočkat příštího týdne, kdy se letošní kolotoč již rozběhne na plné otáčky na Retromobile v Paříži, odkud jsme si loni přivezli dva skvělé nákupy!

TEXT: BBI Classic Investments

Foto: RM Sotheby's


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x