Aukce Bonhams Goodwood Festival of Speed

Aukční síň Bonhams připravila na pátek 26. června dražbu celkem 86 automobilů, doplněných o velký počet doplňků kategorie automobilia. Prodalo se celkem 86,26 % nabízených exponátů za celkovou sumu 17 789 688 liber.

V pátek 26. června se sběratelé a obchodníci s klasickými automobily a souvisejícími doplňky sešli v Tapestry Lawn, v Goodwood House. Zde se konala aukce, která přinesla výtěžek celkem 17 789 688 liber (dle současného kurzu přes 677 milionů Kč).

Nejlepšího výsledku dosáhl dle očekávání závodní Aston Martin Ulster LM19. Tento dvousedadlový závodní vůz z roku 1935 byl postaven dle nejvyšších nároků přímo pro vytrvalostní závody, k vidění byl při Le Mans, Ards TT, Mille Miglia či RAC TT. Jedná se o jeden ze čtyř modelů Ulster speciálně připravených pro Le Mans 1935. V posledních 76letech se vůz nacházel v majetku pouhých dvou rodin. Vůz má kompletní historii a je ve výtečném stavu – připravený se opět postavit na start vytrvalostních závodů. O vzácný automobil usilovaly během závěrečného boje tři zájemci, nejvíce nakonec zaplatil sběratel z Evropy, který koupil vůz za 2 913 500 liber, v přepočtu téměř 111 milionů Kč.

Druhým nejdražším vozem se právem stalo Porsche RS-61 Spyder z roku 1961, které nabízel sám Sir Stirling Moss. Malý závodní vůz, ideální například na zatáčkovitou trať závodu Targa Florio, pohání čtyřválec o objemu 1,6 litru, který díky mohutným karburátorům a čtyřem vačkovým hřídelím dodává výkon 162 koní při 7800/min. Závodní speciál s číslem šasi 718-070c byl prodán za 1 905 500 liber, tedy za 72,5 milionů Kč.

Třetím nejdražším prodaným modelem se stal Mercedes-Benz CLK GTR Roadster z roku 1998. Jeden ze šesti vyrobených kusů auta, které původně (v zavřené verzi) vzniklo kvůli homologaci závodního speciálu. V Goodwoodu byl nabízen první vyrobený vůz s pouhými osmi kilometry na tachometru. Výsledná cena činila 1 513 500 liber, tedy 57,6 milionu Kč.

Čtvrtým nejdražším autem se stal Aston Martin DB4 Convertible z roku 1963, jenž dosáhl hodnoty 964 700 liber, tedy 36,7 milionu Kč. Následovalo Ferrari Enzo z roku 2004 s pouhými 1285 mílemi na tachometru a výslednou cenovkou 897 500 liber, tedy 34,1 milionu Kč.

Jaké byly tipy společnosti Classic Investments? Zaujalo nás celkem pět automobilů, které byly v rámci aukce prodány za zajímavé ceny:

Lancia Aurelia B50 Cabriolet (1951), nedávno zrenovovaný kousek s plně zdokumentovanou historií. Navíc jeden ze čtyř dvoulitrových kabrioletů B50 Pinin Farina. Cena včetně prémie: 91 100 liber, tedy necelých 3,5 milionu Kč. Fiat Abarth 750 Bialbero (1959) s jasnou historií ze sbírek Maranello Rosso Collection. Elegantní sportovní model s designem Zagato byl prodán za 51 750 liber, tedy necelé 2 miliony Kč. Za zmínku stojí také modré Maserati Ghibli z roku 1970 po kompletní renovaci, provedené specialisty na značku. Cena dosáhla 107 900 liber, tedy cca 4,1 milionu Kč. Posledním tipem Classic Investments je pak AC Ace z roku 1960. Krásný kus představující zásadní historii značky pohání originální motor AC, který prošel renovací v roce 1997. Cena dosáhla 141 500 liber, tedy cca 5,4 milionu Kč.

Ceny jsou uvedeny včetně prémie. 

Text: Classic Investments

Foto: Bonhams

Pořadí Rok: Model: Cena (£)
1. 1935 Aston Martin Ulster Team Car LM19 2 913 500
2. 1961 Porsche RS-61 Spyder 1 905 500
3. 1998 Mercedes-Benz CLK GTR Roadster 1 513 500
4. 1963 Aston Martin DB4 Convertible 964 700
5. 2004 Ferrari Enzo 897 500
6. 1964 Aston Martin DB5 539 100
7. 1973 Porsche 911S 2.4 393 500
8. 1954 Jaguar XK120 Competition Roadster 365 500
9. 1911 Isotta Fraschini Tipo PM Roadster 348 700
10. 1988 Aston Martin V8 Vantage Volante 306 140

Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x