Bonhams v Goodwoodu, Artcurial v Monaku

Poslední dvě aukce pokračovali v selektivním trendu: ceny výjimečných vozů i nadále rostou, průměrných ale i výrazně klesají!

Bonhams na Festivalu rychlosti nakonec prodalo solidních 63 % dražených vozů za 87 % střední hodnoty opět poměrně vysoko nasazených odhadů. Atraktivních příležitostí k nákupů nenabídla aukce mnoho, přesto dvě zajímavé příležitosti bychom vypíchli i z této aukce.

Porsche 356 z roku 1952 je z prvních let produkce velmi raritní model. Kupující ale odradilo, že vůz měl až mnohem pozdější motor o objemu 1.600 ccm. Výsledných 144.860 GBP včetně prémie tak dosáhlo na pouze 85 % rozumného odhadu aukční síně. Investice do nákupu původního motoru pro tento model nebude vysoký náklad a tak koupě tohoto vozu byla z investičního pohledu velice zajímavá.

Druhým naším tipem z této aukce je jeden z posledních vozů z produkce značky Talbot-Lago, konkrétně model T14 LS z roku 1956. Výsledných 135.900 GBP dosáhlo na 83 % opět rozumného odhadu aukční síně. Obzvláště pokud si uvědomíme raritnost tohoto modelu, který byl již labutí písní této značky, která zvládla vyslat do světa již pouze 54 těchto vozidel.

O něco hůře si o dva dny později vedla aukční síň Artcurial v Monaku. Dosáhla nakonec pouze na 51 % prodaných dražených vozidel. Nutno ale podotknout, že Artcurial dosti předimenzoval, bral do aukce i více než podprůměrné vozy a v extrémně dlouhé pětihodinové aukci jich nabízel celkem 123. Ke konci, kde se právě dražili tyto podprůměrné kusy již zájem nebyl vůbec žádný a dokonce se stalo, že i několik vozidel bez reserve nebylo vůbec prodáno, protože nebyla dána vůbec žádná nabídka. Nicméně popravdě opravdu nebylo o co stát. Přesto, nebo možná i právě proto, tato aukce přinesla více atraktivních příležitostí k nákupu.

Především stojí za zmínky dvě raritní Lancie. Aurelia B24S Convertible z roku 1958 a o 10 let mladší Flaminia 2,8 3C také v provedení kabriolet. Oba vozy měli nasazeny velmi rozumné odhady, ale první byl prodán pouze za 78 a druhý dokonce za pouhých 63 % odhadu aukční síně. Oba vozy sice potřebují ještě nějakou investici vzhledem ke starším renovacím, nicméně za těchto cen to byly naprosto vynikající nákupy raritních otevřených Lancií!

Podobně zabodovali i dvě raritní Porsche v této aukci. Model 356 Roadster z roku 1961 s karoserií D'leteren byl vyroben pouze 473x a o 20 let mladší model 924 Carrera GT dokonce pouze 406x. I zde bylo dosaženo pouze 75 a v druhém případě 67 % rozumných odhadů aukční síně. Ani v těchto případech z investičního pohledu kupující nešlápli rozhodně vedle.

Z našeho pohledu jsme sledovali v této aukci především Ferrari 250 GT Pininfarina Cabriolet z roku 1962. Ten nejprve přímo v aukci prodán nebyl. Nicméně afersale za 1,41 mil. EUR nám nakonec z pohledu vývoje hodnoty našeho kupé radost rozhodně udělal.

Měřeno indexem HAGI zaznamenal trh klasických vozů v druhém kvartálu pokles hodnoty o 1,76 %. Nicméně opět musíme zopakovat, že je to dáno selektivností trhu, na kterém se nabízí momentálně většinou velmi průměrné vozy, které z investičního pohledu nemají atraktivní potenciál růstu hodnoty. To jen potvrzuje nutnost velmi dobře vybírat a kupovat pouze výjimečnost!

Přehled deseti nejatraktivnějších aukčních nákupů za druhé čtvrtletí letošního roku opět naleznete v našem modelovém portfoliu.

Text: BBI Classic Investments

Foto: Bonhams, Artcurial


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x