Chateau Loučeň Concours d

I letos jsme se jako vystavovatelé zúčastnili soutěže elegance na zámku Loučeň jakožto obhájci trofeje Post-war Award. Naše Alfa Romeo 1900 C Sprint Supergioiello z roku 1953 nakonec obsadila 2. místo a obhajoba titulu nám tak jen těsně unikla.

Soutěž elegance na zámku Loučeň je i přes svou krátkou historii (letos se konal teprve 4. ročník) jednoznačně nejkvalitnější soutěží tohoto typu ve střední a východní Evropě. Již od začátku nastavená vysoká kvalita organizace a úrovně vystavovaných vozidel v prvních dvou ročnících nás přiměla také k tomu, že jsme měli zájem se takovéto akce také účastnit. Navíc jsme nečekaně hned při naší první účasti uspěli s naším Nash Healey Le Mans Roadster od Pininfariny z roku 1952. Laťku jsme se tedy hned na úvod postavili opravdu extrémně vysoko. A to v konkurenci, která v našich končinách nemá obdoby.

Laťku jsme si tedy nejen my nastavily opravdu vysoko, ale hlavně organizátoři. Doktor Klein opravdu vybírá vozy tak, aby zajistil, že soutěž bude mít co nejvyšší úroveň. A naplnit soutěž opět tak kvalitními vozy jako při posledním ročníku nebyl vůbec lehký úkol. Posunout laťku ještě výše už je nyní téměř nadlidské usílí, ale náš názor je, že se minimálně podařilo nastavenou úroveň udržet. Pomohla tomu letos i spolupráce se Scuderia Praha, která představila skutečně výjimečné kusy k 70. výročí vzniku značky Ferrari.

No a abychom ani my letos nezůstali pozadu a snažili se pozvednou laťku, vybrali jsme pro soutěž naší poslední akvizici v podobě "superklenotu", Alfy Romeo 1900 C Sprint Spurgioilello (=z italštiny právě superklenot) z roku 1953, jedním ze tří dochovaných "superšperků" na tomto krátkém podvozku Alfy 1900 C Sprint. Více viz. náš nedávný článek.

Vyjmenovávat všechny zúčastněné vozy, které stojí za zmínku by bylo skutečně na dlouho, doplníme alespoň několik fotografií tentokrát vlastní produkce do galerie. Z předválečných vozů nás nejvíce zaujaly Peugeot Bebe z roku 1913 doktora Pirka, Tatra 17 pana Kasíka, dvě Bugatti typu 57, jedna originální Ventoux a jedna prceizní replika Atlantic Karola Pavlů, která nakonec vyhrála diváckou cenu. Nesmíme zapomenout na v této kategorii předválek vítězné velkolepé kupé Hispano-Suiza doktora Kleina. Naším tajným tipem v této kategorii byl bylo skvěle zrenovované kupé Škoda 935 Dynamic z roku 1935 přímo ze Škoda Muzea. Ve Škodovce udělali skvělou práci s uvedením tohoto skvostu zpět do života!

Z poválečných vozů jsem již zmínil, že rozhodně za zhlédnutí stály vystavené vozy Ferrari od Scuderia Praha. Zaslouženým vítězem v jejich vlastní kategorii se stalo unikátní Ferrari 275 GTC, vítež Nürburgringu 1966, což byl zároveň i vůbec nejdražší vystavovaný vůz na letošní soutěži. Nás pak nejvíc oslovilo Ferrari 275 GTS v úžasné barevné kombinaci, ale za zmínku určitě stojí i 250 GT/L Lusso či sestřička našeho 250 PF GT, zde v provedení kabriolet.

Ostatní značky svedly pak souboj o trofej pro poválečné vozy. Nám se moc líbilo v této kategorii ještě krásné Lamborghini Islero, nicméně ve finále si to o trofej rozdali dva vozy stejné značky a to Alfa Romeo. Naše Alfa nakonec byla letos pokořena Alfou 2600 GT Spider pana Markuzziho, takže se nám nakonec obhajoba titulu letos nepodařila. Zřejmě jsme nakonec nezvedli laťku dostatečně a máme stále co dohánět! ;)

Každopádně to i letos byla akce, která si stále zaslouží označení nejkvalitnější akce tohoto typu ve střední a východní Evropě a už nyní se nemůžeme dočkat dalšího ročníku!

Text i foto: BBI Classic Investments


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x