Ferrari z Paříže!

V Paříži se nám daří. Před dvěma lety jsme uspěli na pařížské aukci u dvou vozů a po loňském z našeho pohledu nepříliš atraktivním roce jsme se opět vydali do Paříže osobně, Paříž neoslnila z pohledu výsledků tolik jako v lednu Arizona, přesto i zde byla opět silná poptávka. Nicméně zůstalo několik atraktivních příležitostí k nákupu, z nichž jednu jsme proměnili v naší novou akvizici.

Z hlediska výsledků byla Paříž nakonec umírněnější než jak naznačoval rozjetý trh v Arizoně. Prodejní kvóta se tentokrát pohybovala mezi 72 a 78 % u všech tří aukčních síní. Nicméně toto oslabení je dáno hlavně dvěma faktory. Za prvé nebylo tentokrát v nabídce tolik vozů bez reserve, jak tomu bylo v posledních aukcích. Za druhé nebyla kvalita nabízených aut nijak oslnivá a o opět nasazených odhadech aukčních síní ani psát nemusíme. Rozhodně ale nešlo o nějaké zásadní slábnutí trhu a poptávky.

Po prohlédnutí na místě všech aut, které nás zajímali v Paříži, nám zůstalo na našem seznamu zhruba 12 vozů, které jsme se rozhodli zkusit vydražit do maximálních předem stanovených limitů.

První den u RM Sotheby's začal zvolna a například Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale v rartiní původní barvě zůstala neprodána za 80.000 eur při odhadu 120 až 150.000. Nicméně vzhledem k jejímu špatnému stavu jsme o ní ani my při této nízké ceně neprojevili zájem. Pak se aukce naopak velmi rozhýbala především díky prodáváne sbírce švýcarského sběratele vozů Porsche. Zde téměř všechny nabízené vozy přesáhly odhady aukční síně. Uklidnění přišlo asi v polovině aukce, kdy se neprodal Aston Martin DB4 za 350.000 eur při odhadu 425 až 500.000. Vůz byl po starší renovaci v nepůvodní barvě, ale hlavně zcela bez dokladů i bez historie a s nutností platit navíc i DPH za dovoz z USA. Z těchto důvodů byl nezájem opodstatněný.

O pouhé čtyři loty později přišel první z našich vybraných vozů v podobě Jaguaru SS 100 z roku 1941. Nakonec jsme u něho byli úspěšní pouze částečně, skončili jsme jako high bidder a vůz nebyl prodán, nedosáhl požadované částky prodejcem. Nakonec jsme jej po aukci s majitelem vyjednávali, ale jeho očekávání bylo stále nad náš maximální limit. Rozhodli jsme se počkat a dražit zatím dále. Druhý vytipovaný vůz v této aukci pak ale skončil o dva příhozy po desetitisících eur nad naším maximálním limitem.

Z aukce RM Sotheby's nakonec nevyšel žádný atraktivní nákup dle našich parametrů. Druhý den u Bonhams jsme měli jen jeden hlavní cíl a tři vedlejší, pokud by jejich cena zůstala hodně nízko. Tím hlavním cílem bylo Ferrari 250 GT Pininfarina Coupe z roku 1959. Jeden z 353 vyrobených a 149 dochovaných vozů tohoto provedí. Vůz prošel renovací před čtyřmi lety a byl velice aktivně užíván svým francouzským majitelem. Vůz již nebyl v původním laku a z aktivního užívání vozu za poslední 3 sezóny si odnesl své šrámy. I z tohoto důvodu byl odhad posazen na rozumnější úroveň 450 až 550.000 eur. Lákadlem k nákupu byl navíc další fakt, že vůz byl původně vyroben ve dvoubarevné specifikaci, což Ferrari nabízelo pouze za příplatek. Tato dvoubarevná kombinace ještě více zvyšuje raritnost tohoto vozu.

Stanovili jsme si maximum stále hlouběji pod odhadem na 380.000 eurech bez prémie aukční síni. I zde jsme zprvu byli úspěšní pouze částečně, také jsme skončili jako high bidder a vůz nejdříve nebyl prodán. Nicméně netrvalo dlouho a zástupci Bonhams nás kontaktovali s tím, že prodávající s naší původní nabídkou z aukce nakonec souhlasí. Podařil se nám tedy velmi atraktivní nákup raritního dvanáctiválcového dvoumístného Ferrari z 50. let za 76 % již poměrně rozumného odhadu aukční síně!

Další vozy od Bonhams nakonec šli přes náš limit a toto Ferrari tak zůstalo jediným atraktivním nákupem dle našich parametrů z druhého aukčního dne. Náš nákup byl nakonec šestým nejvyšším dosaženým prodejem aukční síně Bonhams na letošní pařížské aukci. 

Ze třetího dne u Artcurialu stojí za zmínku tři prodeje. Aston Martin DB3 z roku 1957, AC Aceca z roku 1962 a Alfa Romeo 1900 CSS z roku 1956 byly všechny prodány za atraktivních podmínek mezi 78 až 80 % odhadu aukční síně. Ani jeden z těchto prodejů však nebyl z našeho pohledu tak atraktivní jako pořízené Ferrari z předchozího dne. Aston nebyl v původním stavu, Aceca šla nakonec o jeden příhoz ve výši 5.000 eur nad náš limit, jedna Alfa neměla zdokumentovanou historii před rokem 1991, druhá zase neměla příplatkovou specifikaci.

Vracíme se tedy z Paříže "pouze" s jedním vozem, ale velmi spokojeni s atraktivními podmínkami nákupu. V příštím reportu se ještě více detailněji podíváme na náš nový přírůstek do portfolia.

Text: BBI Classic Investments

Foto: Zwischengas, RM Sotheby's, Bonhams, Artcurial


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x