Mille Miglia 2015

Náš tým nemohl vynechat zásadní událost v podobě závodu Mille Miglia, který je svým konceptem ve světě zcela ojedinělý.

V polovině května míří každý milovník klasických automobilů do Itálie, kde se koná soutěž Mille Miglia. Za tímto slovním spojením se skrývá mnohem víc, než by se na první pohled mohlo zdát. Už jen samotný fakt, že na start bylo v rámci letošního podniku přihlášeno 456 automobilů z let 1927 až 1957 (tedy z doby, kdy se jezdil původní závod) vzbuzuje velká očekávání. Už při technické přejímce v Brescii 13. května můžete dosyta obdivovat řady těch nejfajnovějších strojů, které tvořily historii automobilového sportu. Stojí zde řady jedinečných Bugatti, Alf Romeo, Ferrari, Lancií, Healeyů, Maserati, Jaguarů, Bentleyů, Aston Martinů, Mercedesů, BMW, ale i další, mnohem méně známé, leč o to zajímavější modely. Ulicemi burácejí závodní motory upravených fiatů (Moretti, Giannnini, Stanguellini či Rovelli), potkáte Cisitalie, Siaty a další jedinečná auta. Za jejich volanty usedají často známé osobnosti nejen ze světa automobilismu, ale i kulturního, sportovního či politického života.

Na účastníky letos čekala prodloužená trasa, byla přidána celá jedna etapa (tzn. leg), aby měli diváci (kterých je po trati několik milionů) čas si celou kolonu pořádně prohlédnout. Pravda také je, že díky tomu je i tak velmi náročná cesta z Brescie do Říma a zpět o délce 1600 km pro účastníky snesitelnější. Během velmi dravé jízdy historickými italskými městy i otevřenými silnicemi se letos museli účastníci vypořádat s celkem 76 testy přesnosti (měřenými na setinu vteřiny) a 8 testy průměrné rychlosti.

Během čtyř dnů se „nejkrásnější závod světa“ (jak ho nazval Enzo Ferrari) prohnal Itálií a předvedl odborné (bylo zde více než 1500 akreditovaných novinářů) i laické veřejnosti nádherná auta přímo v akci. Na světě je pouze málo míst, kde lze tyto investiční skvosty vidět v akci při divoké jízdě, během které jsou za doprovodu policie často dokonce překračovány rychlostní limity. Proč tomu tak je? Závod je rychlý, i samotné přesuny etapami mají rychlostní průměry nastaveny vysoko přes 40 km/h a proto není čas se někde zdržovat. Kolona MM má navíc při průjezdu absolutní přednost, přičemž jí pomáhají stovky policistů na motocyklech i v automobilech.

Letošní MM se nesla v duchu oslavy značky Mercedes. Letos totiž uplynulo 60 let od chvíle, kdy původní „rychlý“ závod vyhrál Sir Stirling Moss s Mercedesem 300 SLR. Tehdy dokázal ujet 1600 km za 10 hodin a 7 minut a 48 vteřin, což znamená průměrnou rychlostí téměř 160 km/h! Tento rekord na otevřených silnicích nebyl nikdy překonán… Mercedes letošní ročník oslavil vskutku monumentálně – přivezl všechny tři původní závodní vozy z roku 1955, přičemž s číslem 722 na start symbolicky dojel sám Stirling Moss! Tímto vzácným okamžikem vzdal Mercedes hold jednomu z největších vítězství všech dob.

Mezi 456 účastníky ovšem zuřil vlastní souboj, který nakonec s přesvědčivým výsledkem vyhrála posádka Juan Tonconogy a Guillermo Berisso s Bugatti T40 (1927). Druzí skončili Andrea Vesco a Andrea Guerini s Fiatem Siata 514 MM (1930) a bronz získali Ezio Martino Salviato a Maria Caterina Moglia, taktéž s Bugatti T40 (1928). Gratulujeme vítězům a doufáme, že příští rok se do Itálie vypravíme znovu, ovšem tentokrát ne pouze jako doprovod…

Text: BBI Classic Investments

Foto: Mille Miglia SRL


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x