Přírůstek do portfolia

V dnešním reportu shrneme vývoj prvního čtvrtletí a představíme i další přírůstek do portfolia.

Dle indexu HAGI poklesl trh s klasickými vozy v průběhu prvního čtrvrtletí o 2,6 procenta. Média se toho chytají a vydávají zprávy o hroutícím se přehřátém trhu s klasickými vozy. A ano, souhlasíme s tím, že v průměru trh s klasickými vozy skutečně poklesl v posledních měsících. Nicméně segment raritních a výjimečných vozů stále pokračuje v neohroženém růstu na nová historická maxima.

Jak jsme již několikrát psali, trh se stal v posledních zhruba 18 měsících podstatně selektivnějším. Spousta průměrných, "masově" vyroběných modelů za toto období ztratilo i kolem 20 až 30 procent od svých původních maxim. Trh jako celek ztratil pouze několik jednotek procent, takže proti výraznějším poklesům cen těchto průměrných modelů musí logicky (nebo matematicky) stát modely, která i nadále na hodnotě rostou. A to jsou právě vozy raritní a výjimečné. Dle ocenění od německé Classic Data ani jeden z modelů, které aktuálně držíme v portfoliu v tomto období na hodnotě neztratil, dva modely stagnují na ceně, ostatní i nadále rostou.

Top 10 aukčních příležitostí za první čtvrtletí si můžete prohlédnout na http://classic.bbi.cz/cs/portfolio/modelove-portfolio.html.

Je třeba být nyní pouze velmi vybíravý, nehnat se na ten trh s představou, že cokoli koupím, tak na tom v čase vydělám. Tento příštup se nám zatím zjevně vyplácí. Navíc využíváme aktuální "slabosti" trhu k dalším nákupům. Jednu takovouto příležitost jsme objevili již loni na podzim na veletrhu Auto e Moto Epoca v Padově, ale kvůli vyšší ceně jsme ji tehdy nevyužili. O půl roku později se objevila na veletrhu Retro Classics ve Stuttgartu, kde jinak téměř vše bylo nabízeno za velmi přemrštěné ceny (slabost trhu?). Zde jsme ji již důkladně prozkoumali a následně zahájili cenové vyjednávání, když auto zůstávalo již téměř tři čtvrtě roku neprodáno. A s potěšením mohu oznámit, že po téměř měsíci jsme se nakonec dokázali dohodnout a nový přírůstek do portfolia je tak na světě.

Jedná se o velmi výjimečný a hlavně raritní vůz Alfa Romeo 1900 C Sprint "Supergioiello" od karosárny Ghia z roku 1953. Je to po kompletní renovaci ve zcela původním stavu a má zdokumentovanou historii od začátku až do současti. Velkou zajímavostí je účast přímo tohoto vozu na Rallye Monte Carlo v roce 1955, ze které máme k dispozici i dochované fotografie, jednu dokonce barevnou!

Na tento kousek se budete moci těšit v rámci soutěže elegance na zámku v Loučni 3. a 4. června.

Text: BBI Classic Investments

Foto: Thiesen Automobile, archív


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x