Porsche 356 Pre-A Speedster

První generace Porsche Speedster patří dnes mezi vyhledávanou klasiku. Navíc když se jedná o raritní verzi ze série Pre-A, která prošla velmi kvalitní renovací. V současné době se plně funkční a vizuální překrásné auto těší pozornosti na stránkách prestižních časopisů i na startovních listinách setinových rallye.
  • Extrémně atraktivní Speedster série Pre-A
  • Vylepšený o motor z verze 1600 SC, původní motor 1500 k vozu
  • Top renovace v roce 1988, vítěz soutěže elegance

Porsche nebylo v 50. let v Americe známé. Vše ale změnil prodejce vozů Max Hoffman, který přesvědčil automobilku, aby vytvořila speciální odlehčenou (a také levnější) verzi v Evropě uznávaného modelu 356. Po určitých problémech konečně spatřil světlo světa Speedster, odlehčená, sportovní verze auta, které tehdy dokázalo konečně konkurovat dováženým britským sportovním autům i cenou.

Hoffman přesvědčil Ferryho Porsche, že dokáže prodat jakýkoliv produkt Porsche, pokud bude mít rozumně nastavenou „cenu od“. A měl pravdu. I když v základní verzi chyběla řada prvků včetně topení či otáčkoměru, které byly za příplatek, podařilo se dostat cenu pod 3000 dolarů. A to byl klíčový okamžik úspěchu. Malé, lehké sportovní auto začalo dobývat zejména slunnou Jižní Kalifornii, a brzy se ukázalo, že není dobré pouze na promenádování po bulvárech, ale také závodění. Obdivován byl zejména díky skvělým jízdním vlastnostem o ovladatelnosti. I díky tomu si v USA malý Speedster brzy vybudoval skvělou pověst. A nejen v USA, i v Evropě se malému sporťáku výborně dařilo zejména při závodech do vrchu a okruhových soutěžích.

Speedster se vyráběl od roku 1954 do roku 1959 a celkem vzniklo 4145. Verzí Pre-A vzniklo pouze 1233 kusů a jeden prototyp, všechny v letech 1954 až 1955. Lehké kupé se prodávalo ve dvou základních verzích: běžné „Normal“ a silnější „Super“, nejprve o objemu 1,5 litru, později 1,6 litru. Skutečně nabídly mnohá různá využití, od běžného provozu při každodenním používání až po závodění na okruzích – napomohlo tomu například i odnímatelné čelní sklo či kryt na čelní světlomety.

Tento konkrétní kus opustil továrnu 26. září 1955 v bílé barvě (kód 603) s černým koženkovým interiérem. Brzy poté, co se dostal do showroomu Maxe Hoffmanna byl i prodán a ještě v roce 1984 byl registrován v Kalifornii. Poté změnil majitele a vrátil se na východní pobřeží v roce 1986, kde dostal kompletní péči od nadšence jménem Kermit Heim, který strávil dva roky jeho renovací. V roce 1989 dosáhl na stobodové hodnocení v rámci Werkfestu. Dnes automobil vyniká použitím dobově korektní barvy Aquamarine (kód 607) a světle hnědým interiérem. Přední nárazník zdobí dvojice světel Marchal 670. Přístrojový štít byl zrenovován experty ve společnosti North Hollywood Speedometer, karburátory Zenith prošly repasí. Vůz má také nový výfuk Dansk. Historii vozu potvrzuje velmi obsáhlá složka s údaji o registracích, fakturami, výpisy a dalšími dokumenty. Ideální investiční automobil.

 Porsche 356 PreA Speedster 1955
Motor: vzduchem chlazený boxer, 1488 cm3, dva karburátory Solex 32 PBI
Výkon: 40 kW (55 k) při 4400/min  
Převodovka: čtyřstupňová manuální 
Podvozek: nezávisle zavěšena všechna kola, dvojité zkrutné tyče, kyvadlové nápravy 
Období výroby: Ve všech verzích vzniklo v letech 1954 až 1959 celkem 4145 Speedsterů. 
Počet vyrobených kusů: Model Pre-A (1954 až 1955) pouze 1233 kusů + prototyp 

Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x