Porsche 911 Carrera Club Sport

Když se do 911 vrátila lehkost, která je pro sportovní auto světového formátu zásadní: 911 Carrera Club Sport z let 1987 až 1989. Čistokrevný sportovní vůz, který sice postrádá komfortní výbavu, ale nabízí o to intenzivnější zážitky
  • odlehčená sportovní verze, tzv. 911 RS 80. let

  • jeden z pouhých 189 vyrobených kusů

  • úžasný stav, vyhledávaná rarita

V polovině 80. let začalo být Porsche 911 příliš těžké. V porovnání se svými předchůdci bylo doslova přeplněno věcmi, které sice posádce usnadňují život, ale zvyšují hmotnost. Elektricky ovládaná okna či sedadla, luxusní čalounění, klimatizace, izolační vrstvy či ostřikovače světel: tohle všechno sice tehdejší klientela „yuppies“ od Porsche chtěla, ovšem čistokrevný milovník značky při pohledu na tehdejší 911 jen kroutil hlavou...

Naštěstí, Porsche si uvědomilo, že část fanoušků není z tehdejší Carrery úplně nadšena. A proto bylo rozhodnuto o výrobě sportovnější verze: pod kódem M637 byla vytvořena Carrera Club Sport, odlehčená verze standardní Carrery 3.2.

Odlehčování spočívá zejména v odstranění všech zbytečných luxusních prvků – tedy těch, co jsou zmíněny výše a mnohých dalších. Zmizely zadní sedadla, centrální zamykání, osvětlení motoru a kufru, zadní stěrač, rádio, schránky ve dveřích a další prvky. Bez toho, aby to Porsche nějak zásadně přehnalo (v autě jsou koberce i pohodlná tovární sedadla) se podařilo snížit hmotnost o 40 kg!

Změny proběhly i na mechanice. Ačkoliv zadní kola roztáčí stále stejný šestiválec 3.2 jako ve standardním autě, je lehce upravený. Zmiňme například lehčí sací ventily či upravený management motoru, který zvýšil maximální otáčky z 6520/min na 6840/min. Síla putuje na kola přes převodovku G50 s kratším chodem a delší čtyřkou a pětkou. Mezi zadními koly nechybí samosvorný diferenciál, ve všech rozích najdeme tlumiče Bilstein.

Zvláštností je, že Porsche u nového vozu zvýšený výkon neuvádělo. Ovšem zřejmě díky upravené řídicí jednotce bylo zjištěno, že motory modelu Club Sport mají výkon 240 až 245 koní, tedy o 9 až 14 víc než standardní Carrera 3.2. Zajímavost, kterou se majitel nového auta nedozvěděl. Snížená hmotnost se také podepsala na dynamice, zrychlení na stovku zabere 6,1 s a maximální rychlost dosahuje 245 km/h.

Většina Club Sportů byla nalakována bílou Grand Prix s možností přikoupení velkých červených nálepek Carrera CS na boky a to je i případ našeho vozu. Litá kola Fuchs dolaďují celkový outfit stejně barevnou středovou částí. Celkem vzniklo 190 kusů modelu Club Sport, z čehož bylo 53 pravostranných pro britský trh, kde byl model odbornou veřejností uvítán s otevřenou náručí: například redaktoři magazín Motor napsali, že se jedná o nejrychlejší 911, kterou řídili. A navíc byla ve Velké Británii levnější než běžná Carrera RS. V USA byly modely CS naopak trošku dražší a tamní trh ji nepřijal – prodalo se tam pouze 28 aut.

 

 Porsche 911 Carrera Clubsport 1987
Motor: vzduchem chlazený šestiválec boxer, 3164 cm3, vstřikování paliva Bosch, 2 x OHC, dva ventily na válec
Výkon: 170 kW (231 koní) při 5900/min
Převodovka: pětistupňová manuální
Podvozek: nezávisle zavěšená přední i zadní kola, samosvorný diferenciál, tlumiče Bilstein
Období výroby: 1987 až 1989 
Počet vyrobených kusů: 189 kusů coupé, 1 kus targa

 

 


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x