Teorie týkající se klasických automobilů

DEFINICE HISTORICKÉHO AUTOMOBILU

Dle definice Mezinárodní federace historických vozidel (Féderation Internationale des Véhicules Anciens - FIVA) je za historické vozidlo považováno mechanicky poháněné silniční vozidlo, které:

  • je minimálně 30 let staré
  • je uchováváno a udržováno v historicky věrném stavu
  • NENÍ užíváno ke každodenní přepravě
  • je z výše uvedených důvodů součástí našeho technického a kulturního dědictví

ROZDĚLENÍ HISTORICKÝCH AUTOMOBILŮ DLE KATEGORIÍ

TŘÍDA A - Antique TŘÍDA E - Classic

vozidla vyrobená do 31. 12. 1904

vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1946 až 31. 12. 1964

TŘÍDA B - Veteran TŘÍDA F - Post Classic

vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1905 až 31. 12. 1918

vozidla vyrobená mezi 1.1. 1965 až 31. 12. 1974

TŘÍDA C - Vintage TŘÍDA G - Modern

vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1919 až 31. 12. 1930

vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1975 až 31. 12. 1999

TŘÍDA D - Post Vintage TŘÍDA H - Contemporary

vozidla vyrobená mezi 1. 1. 1931 až 31. 12. 1945

vozidla vyrobená od 1. 1. 2000

Skupiny zachovalosti historického vozidla

SKUPINA 1 - ORIGINÁLNÍ

Konkrétní historické vozidlo je ve stavu, v jakém bylo původně vyrobeno, nepozměňované a minimálně sešlé věkem.

SKUPINA 2 - AUTENTICKÉ

Konkrétní historické vozidlo je ve stavu, ve kterém se dochovalo při svém užívání, nikdy nerestaurované, zachovalé v originální specifikaci, se známou historií a v originálním, věrohodně opotřebeném stavu. Běžně opotřebitelné díly mohou být nahrazeny díly odpovídajícími dobové specifikaci. Opravy laku, pokovení a čalounění jsou povoleny.

SKUPINA 3 - RENOVOVANÉ

Konkrétní Historické vozidlo známé identity, úplně nebo částečně rozebrané, zrepasované a znovu smontované. Povoleny jsou pouze malé odchylky od specifikace VÝROBCE z důvodu nedostupnosti dílů nebo materiálů. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde jsou k dispozici, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny co možná nejblíže DOBOVÉ specifikaci.

SKUPINA 4 - ZNOVU VYSTAVĚNÉ

Ke stavbě mohou být použity díly z jednoho nebo více vozidel stejného typu a modelu, co nejvěrněji podle originální specifikace výrobce. Originální díly od původního výrobce by měly být použity všude, kde to je možné, mohou být ale nahrazeny jinými stejné specifikace. Interiér, exteriér a vnější zpracování musí být provedeny co možná nejblíže dobovému provedení.

IDEÁLNÍ INVESTIČNÍ KLASICKÝ AUTOMOBIL A JEHO SPECIFIKACE:

  • Třída E (Classic ) – F (Post Classic), doplňkově Třídu D (Post Vintage) a Třídu G (Modern)
  • Skupina 1 (originální) - 2 (autentické), výjimečně Skupina 3+ (top renovované)
  • Výroba v limitovaných sériích do 1000 ks
  • Úspěšná výstavní nebo závodní historie
  • Známá světová značka s historickým významem

Značky vozů v našem hledáčku:

  • Velká Británie (Jaguar, Aston Martin, Morgan, AC)
  • Německo (Porsche, BMW, Mercedes)
  • Itálie (Alfa Romeo, Lancia, Ferrari)
  • Výjimečně první série japonských značek (např. Mazda)
  • Výjimečné americké modely

cenový trend: masová produkce vs malosériově vyráběné vozy

Zdroj: publikace Better than Gold: Investing in historic cars


Partneři

logo BBI BESTBUY

BBI Classic Investment s.r.o.
Balbínova č.p. 22
120 00, Praha 2 - Vinohrady Czech Republic

Tel.:+420 221 590 111
E-mail: kontakt@bbi.cz

Newsletter

Odebírat novinky

* povinné údaje

v souladu s těmito podmínkami

x